Bezpłatne porady dla konsumentów
Drogi
Konsumencie. Jeśli nie wiesz, jak skutecznie złożyć reklamację w sklepie, jak
skutecznie dochodzić swoich praw, możesz skorzystać z bezpłatnej porady
prawnej. Udzielą jej za pomocą maila doświadczeni prawnicy Stowarzyszenia
Konsumentów Polskich.
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich we współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji
i Konsumentów uruchomiło internetowe centrum porad dla konsumentów. Warto
przypomnieć, że Konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową z
przedsiębiorcą.
Zgłaszane sprawy mogą dotyczyć różnych problemów konsumenckich. Należy dokładnie
opisać swoją sprawę i wysłać na maila porady@dlakonsumentow.pl.
Odpowiedzi pomogą Państwu poznać swoje prawa i możliwości realizowania roszczeń.
Ponadto w szybki i bezpośredni sposób można uzyskać pomoc dzwoniąc na numer
bezpłatnej infolinii konsumenckiej 800 007 707, którą prowadzi Federacja
Konsumentów. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00
do 17:00 zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. W wypadku, gdy
sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta, dyżurujący prawnicy wskażą
odpowiednią instytucję pomagającą konsumentom, znajdującą się najbliżej
potrzebującego pomocy.
Porady prawne można uzyskać także bezpłatnie u powiatowych rzeczników
konsumentów. W Starostwie Powiatowym w Olecku Powiatowy Rzecznik Konsumentów
przyjmuje interesantów w poniedziałki w godz. 11:00 – 14:00, środy w
godz. 12:00 – 14:00 i piątki w godz. 8:00 – 13:00.
Zapraszamy do korzystania z bezpłatnych porad prawnych.
Więcej informacji na
www.uokik.gov.pl
Anna Turowska
www.powiat.olecko.pl
|